Vlašim 30.10. - 1.11.1992

Autor: Admin (mailto:admin@tulaci.org), Téma: Zápis
Vydáno dne 01. 11. 1992 (3123 přečtení)

Tuláci mají ještě na přelomu října a listopadu další vícedenní výlet.

Sraz na tento výlet byl na hlavním nádraží. V poměrně malém počtu jsme nastoupili do vlaku, kterým jsme jeli do Benešova, kde jsme přistoupili na další vlak, kterým jsme dojeli do Vlašimi. Po kratším hledání a doptávání jsme našli ubytovnu. Ubytovali jsme se ve třech dvojlůžkových pokojích. Golem s Ingoustem měl pokoj na protilehlé straně chodby. My měli zbylé dva pokoje se společnou předsíňkou, koupelnou a záchodem. Se mnou spal Míša, který byl lichý a vedle spali Radek S. s Červenáčkem.

Páteční náladu poněkud pokazilo Míšovo rozmrzelé chování. Večer byl volný program. Navečeřeli jsme se, kdo měl zájem, tak si vybavil své pozemky a nakoupil po minulé etapě.

Sobota nás uvítala drobným deštěm. Za tohoto nevlídného počasí jsme se poměrně pozdě vypravili na Blaník. Šli jsme po červené cestě, která vedla poměrně dost po silnici, což bylo za tohoto počasí poměrně příznivé. Pak jsme ze silnice odbočili a lesem jsme stoupali do kopce Blaník. Zde jsme se zastavili. Jak jsme stoupali výš, přidávalo se k dešti sněžení.

Rozhledna na Blaníku byla zavřená, ale aspoň jsme se měli kam schovat před deštěm a sednout si. Po jídle jsme dokonce našli příhodné místo na střelbu na písmenka. Byla to jediná hra, kterou bylo možno na tomto výletě hrát. S o to větším zaujetím probíhala. Ukončili jsme ji, když zbývalo deset písmenek na Karlštejn (později se ukázalo, že jich bylo jedenáct).

Z Blaníku jsme sestupovali po červené, až jsme došli do Loučovic. Do odjezdu autobusu jsme měli přes hodinu čas a tak jsme se šli občerstvit a hlavně zahřát do restaurace.

Autobusem jsme se vrátili do Vlašimi. V ubytovně jsme se navečeřeli a následovala etapa Osídlení nové země. V ní se nacházely další stránky deníku psaného tajným písmem. Golem se zde setkal i s indiánským stopařem Balluem, lovcem Orelbem a nakonec za složitější spolupráce se mnou i se šamanem Quatrem. Tito tři byli účastníky výpravy, z které pochází tajný deník.

Po etapě nastalo velké luštění deníku. Já jsme si zatím propočítával výsledky kontraktů. Touto zábavou jsme se zabývali až do večera, kdy jsme šli spát.

V neděli nás uvítal pěkný slunný den. Šli jsme se podívat do muzea. Po jeho prohlídce jsme hráli hry v zámecké zahradě. Muzeum je totiž v zámku. Zde se také začala formovat výprava, která probíhala Po cestě zpět do ubytovny. V ubytovně jsme se naobědvali, zabalili jsme si věci a šli jsme na nádraží na vlak. Po cestě do Prahy výprava pokračovala.

Golem si určil složení své výpravy. V 10. etapě, která byla hrána na tomto výletě, se setkal se stopařem Balluem a lovcem Oralbem, kteří absolvovali asi před rokem výpravu za pokladem Wahagánie, který obsahuje mimo jiné i Wahaganskou kroniku. Golemovi a Ingoustovi se podařilo sestřelit několik písmenek, které jsou klíčem k rozšifrování deníku psaného tajným písmem. Tento deník mají Po 10. etapě již celý a začínají luštit. V etapě pak ještě nacházejí šamana výpravy Quatra. K tomu jim dopomáhám já jako šaman. Golem se o Quatrovi dozvěděl od Ballua a Oralba. Aby je snáze našel, požádal svého Grahama, aby se spojil se svým synem Jackiem, který doprovází mě. Jackie mi vyřídil, abych se pokusil navázat spojení s Manitúem a zjistil, kde se Quatro nachází. To se povedlo a moje odpověď se prostřednictvím Jackeiho a Grahama dostala zpět ke Golemovi, který Quatra našel.

Quatro je ochoten výpravě pomoct, ale Po prožitcích z loňské výpravy, kde zahynul jeho velký přítel Rambalio, který výpravu vedl, se nové výpravy za tímto cílem již účastnit nechce. Poradil ale Golemovi, že výprava by měla být pětičlenná a že yb v ní neměli chybět zejména stopař, šaman a lovec. Čtvrtý muž by měl výpravu vést a pátý by měl být schopen boje, optimální by byl válečník.

Golem přizval na výpravu Balluea, který s eji zúčastní i se svým psem Ajlou, lovce Oralba. který se zúčastní se svým psem Rewoxem a mě jako šamana. I já si na doporučení Quatra beru psa Wahaganského záchranáře. Čtvrtým členem výpravy je Ingoust a tak nás je spolu s Golemem pět.

Quatro Golemovi složená výpravy schválil. Sídlí teď u Golema na zámečku. Golem s Ingoustem jej seznamují s obsahem té části deníku, kterou již vyluštili. Šaman Quatro sice ve výpravě byl, alůe obsah Rambaliova deníku nezná. Ví, že Rambalio jí vedl z Čtyřmezí horskou cestou a po třech dnech je dovedl k poustevníkovi Stephanemu. Topho ale nehledali, hledali cizince Quilluse, který by měl vědět něco o hledaném pokladu a hlavně o Wahaganské kronice, která může změnit vztahy mezi Wahagánií a sousedními indiánskými kmeny. Stephane Quilluse neznal, ale řekl jim, že nejsou první, kdo po něm pátrá. Před padesáti lety zde šel náčelník Quidos s podobnou výpravou. Stephane viděl jeho deník psaný tajným písmem a věděl taky, že kus dál v horách je klíč k tomuto tajemnému písmu. Quidos zde umístil na skály oblázky, na kterých je vždy písmeno správné a písmeno, kterým je nahrazeno.

Výprava jela dál a po chvíli se rozdělila. Dva muži jeli se zásobami po lepší cestě a Rambalio se dvěma zbylými se vydali horskou cestou a sestřelovali písmenka. Některé jim spadly do propasti, ale většinu jich získali.

Výprava se opět spojila a dál jela společně. Projela až do osady zamořené morem, kde narazili na další stopy, které je nakonec zavedly zpět na Čtyřmezí. Odtud se vypravili k Charchilovi, který je však úkladně zabil. To se ale Rambaliova výprava dozvěděla , až když byla ubytována v pokoji, který se jim měl stát vězením.Oni mluvili již s Charlesovým synem Charchilosem. Zde našel Rambalio v šuplíku stolu druhou část Quidosova deníku. Z něho zjistil, že jsou v pasti. Quatro, Ballu a Oralbo s deníkem a průkazním penízem rodu Montario unikli, avšak Rambalio a válečník Wilard zahynuli.

Golemova výprava se plaví do staré země a jede do Čtyřmezí. Zde doplňují zásoby a Golem navrhuje, že pojede k poustevníkovi Stephanemu. Ballu mu sdělil, že kousek odsud žije Charchilos, u kterého přišli o život Rambalio a Wilardo. Mohli by se podívat i k němu, ale neví, zda to není na začátek výpravy příliš nebezpečné. To musí posoudit Golem, který je velitelem celé výpravy. Golem se obrací na mě šamana. Já mám mikrospánek, v kterém vidím Charchileose. Mikrospánek má ale dvojí výklad.Buď může znamenat, že máme k Charchilosovi jet, jak navrhoval Ballu a nebo to může být naopak varování pžed tím, jet za Charchilosem.

Golem se nakonec rozhoduje, že pojedeme za poustevníkem, kam po třech dnech dorážíme. Poustevník, kterému bude za deset dní sto let poznává Ballua a Oralba. Nic nového jsme se od něj však nedozvěděli. Golem nevěděl, co se jej ptát atak mu poblahopřál k jeho narozeninám a další tři dny jsme se vraceli na Čtyřmezí, abychom přece jen jeli za Charchilosem.

Dovnitř za Charchilosem šel Golem se mnou. Každý máme u sebe jednu minci rodu Montoriů a třetí je u Ballua, který s Oralbem a Ingoustem zůstávají venku. Golem opakuje chybu Rambolia a hned vše Chaechelisovi vyklopí a i mu ukáže peníz rodu Montaria. Já se zatím na Charchelose soustřeďuju, abych zjistil, co ho trápí. Potvrdila se mi Quatrova domněnka V mikrospánku vidím hrajícího si chlapce , který je nápadně podobný Charchilosovi. nepochybně je to jeho syn a je patrně vězněn v Tramtárii. Zachraňuju situaci a říkám, že se půjdeme s Golemem ještě před spaním projít do lesa na houby.

Když jsme mimo dosah Charchilose a přidají se k nám Ballu, Oralbo a Ingoust, sdělil jsem jim svoji domněnku. Pochopitelně se k Charchilesovi již nevracíme a jedeme do Tramtárie. Projeli jsme celnicí a brzo jsme našli osadu i domek. kde je syn Charchilose. Na zahradě hraje kuličky se svým kamarádem. Jinoch Ingoust si jde hrát s nimi, ale je brzy obehrán. O únos se pokouší Oralbo. Únos se daří, ale Oralbo je zraněn. vyléčil jsem ho a unášíme Charchilesova syna. Ten ale nechce, nevěří Golemovi ani nám ostatním.

Oralbo je konečně v pořádku, ale je tu nový problém, jak dostat Charchilosova syna Charolda přes hranice pryč z Tramtárie. Golemova skupina se utábořila na noc. Ráno bude moudřejší večera. Po chvíli něco chrastí v křoví. Ingoust tam chce hned střílet, v čemž mu zabrání Golem. Nepozorovaně se tam blíží Ballu a za chvíli přivádí asi čtrnáctiletého chlapce. Golem jej poznává, je to mladý převaděč přes hranice, kterého už potkal v sobotní etapě. Teď se jim může hodit. Dohadují se s ním, že převede Charolda přes hranice a počkají na ně u dubu. Celá kace se odehraje za svítání, kdy jsou hranice méně střeženy.

Vydáváme se lesem k celnici. Opět je něco v křoví. Golem zase zabraňuje Ingoustovi , aby tam střílel. Ballu tentokrát není tak úspěšný a muž prchá. Je ale chycen. Ukazuje se, že je to disidet Traroch. Skrývá se asi měsíc v nedaleké jeskyni. Golem mu slibuje pomoc. Traroch mu ale říká, že zde moc dlouho asi nevydrží, protože nepřátelé jsou mu na stopě.

Přecházíme přes hranice do Wahagánie a u dubu nacházíme spoutaného převaděče. Golem jej osvobozuje a říká mu o disidentovu Trarochovi v Tramtárii. Vydáváme se na cestu za Charoldem. Našli jsme ho na stromě. Dolů jsme ho dostali za cenu jeho zlomené nohy a pohmožděného Golema, který jej dole chytal. Vše jsme jako šaman spravil a už nás čekala jen cesta k Charchilosovi.

Do Charchilosova statku vjíždí jako první Ingoust s Charoldem za doprovodu Golema a mě. Charchilos nás přijímá přátelsky, je vděčen za záchranu syna. Po bohaté večeři sděluje Golemovi své vědomosti. Čtyři následníci Montaria jsou Mauglí, Soldij, Milford a Traroch. První tři Golem již zná a má od nich zapůjčeny mince. Nyní jdeme hledat Trarocha. Ingoust budí výstřelem z medvědobijky svého psa. Potom stopujeme Traracha skoro dva dny namáhavým terénem. Nakonec jsme se s ním setkali i Charchilose. Potvrdila se Golemova domněnka, které převaděč nevěřil, že disident je skutečně Traroch, převaděčův otec.

Vyrazili jsme na území Ireverů hledat poklad. Připojili se i Charchilos a Charold. Nejprve jsme šli soutěskou. Dojeli jsme k přírodní bráně, kde se Ajla zastavil. Ballu zkoumá terén. Pak nechá všechny sesednout z koní a ukazuje jim na cestě kámen. Ingoust jej chce sebrat. Dostává od Ballua přes ruku. Ballu nás upozorňuje, že na kámen s enesmí šlápnout ani o něj zakopnout. Opatrně jsme bránu prošli.

Další zastávka je u srubu, kde nás vítá velký černý pes. Golem se s ním snaží rozmlouvat. Konečně vychází pán. nedůvěřivě rozmlouvá s Golemem, když vidí čtyři mince, pouští nás nakonec dál. Výprava teď leze po žebřících nahoru a dolů, vytahujeme a spouštíme koně po laně.

Šplháme na hlásku. Kousek dál je druhá hláska a obě jsou spojeny řetězovým mostem. Opatrně se po něm vydáváme. Na druhé straně někdo je. Golem na něj křičí, aby nestřílel. Postavička si nechává vysvětlit proč. Pak rozhoupe most a je slyšet řezání kovu. Golem se nabídl, že mu pomůže. Když dojel k postavičce, je zde malý chlapec. Neřeže řetězy, jak se Golem domníval, ale rám na houpačku. Výprava mu pomáhá, jak Golem slíbil, ale práce jde pomalu. Za deset dní je dílo hotovo a chlapec dává Golemovi za odměnu pozlacený klíček. Pokračujeme dál. O kus dál pomáháme štípat dvěma chlapcům dříví. Za tři dny práce dostává Golem pozlacený řetízek, na který si zavěšuje klíček. O pár dní později pomáháme stavět kostel. Po třech dnech se účastníme první bohoslužby a jdeme dál.

Dostali jsme se k jeskyni. Ballu jde na průzkum a nachází v jeskyni plyn. Golem má plynoovu masku a tak jde na průzkum on. Naráží na ocelové dveře. Zkouší je otevřít malým klíčkem, ale ten by se do zámku vešel asi desetkrát. Ani jedny dveře nejdou otevřít. Golem jde po schodech nahoru a naráží na poklop, kterým se dostává do místnosti, kde jsou dveře. Golem dveře otvírá. Průvan zabouchává poklop, který nelze seshora otevřít. Golem prohlíží, kam vedou dveře. Je tam hladká šachta vysoká asi tisíc metrů. V dalších dveřích je propast a v dalších propadliště a pod ním hladomorna.

V místnosti je i skříň. Golem ji otvírá a je tu otvor. Golem do něj zkusmo střelil. Ozval se výkřik. To zasáhl Ingousta, kterého teď já ošetřuju. Golem ještě přidal deset kamenů, které zasáhly Ingoustova psa.

To už jsme v metru. Protože se blíží Chodov, kde budou Golem s Ingoustem vystupovat, příběh přerušujeme. Pokračovat budeme na příštím výletě. Tím bude Karlštejn, kde se také vystřílí zbytek písmenek.